Pytania i odpowiedzi
Sprzęt wypożyczamy na minimum 1 dzień według aktualnego cennika. W kalendarzu zaznaczamy dzień, w którym wypożyczamy sprzęt i dzień w którym zwracamy, po zapoznaniu się z regulaminem, podpisaniu umowy i wpłaceniu kaucji. Zalecamy dokonywanie wstępnej rezerwacji poprzez dostępny na stronie kalendarz.
Rezerwacji można dokonać również mailowo, telefonicznie lub na miejscu w naszym salonie Proclub. W przypadku wypożyczenia bez wstępnej rezerwacji, nie gwarantujemy dostępności sprzętu.
Sprzęt odbieramy osobiście pon-pt godz. 9-17 w naszym salonie fotograficznym Proclub przy ul. Żytniej 15 w Warszawie, po wpłaceniu kaucji i wniesieniu opłaty za wypożyczenie. Wysokość kaucji ustala Wypożyczalnia, zgodnie z aktualnym cennikiem.
Na wyraźne życzenie Klienta istnieje możliwość dostarczenia sprzętu drogą kurierską pod wskazany adres. Wszelkie formalności związane z wypożyczeniem powinny być dopełnione drogą elektroniczną przynajmniej 1 dzień przed planowaną wysyłką sprzętu.
Do sporządzenia umowy konieczne są dwa dokumenty ze zdjęciem potwierdzające tożsamość osoby wypożyczającej. Umowa, zgodnie z Ogólnymi Warunkami Wypożyczenia, spisywana jest na osobę fizyczną, która zgodnie z umową ponosi odpowiedzialność za sprzęt na czas jego wypożyczenia.
Kaucja wpłacana jest przez Wypożyczającego przed odbiorem sprzętu. Kaucję należy wpłacić gotówką, kartą lub za pośrednictwem wcześniejszego przelewu bankowego. Po wcześniejszym umówieniu istnieje możliwość zostawienia sprzętu fotograficznego jako kaucja.
UWAGA do zablokowania kaucji na karcie konieczna jest tzw. fizyczna karta (nie w telefonie).
„Stali Klienci” mogą również liczyć na zmniejszenie kwoty kaucji.
W przypadku przelewu bankowego, w tytule płatności należy umieścić swoje imię i nazwisko oraz numer umowy wypożyczenia.
Kaucja zwracana jest po oddaniu sprzętu i sprawdzeniu stanu technicznego. Jeśli zwrócony sprzęt uległ zniszczeniu, które zostanie potwierdzone przez serwis Proclub, Wypożyczalnia zastrzega sobie prawo do zatrzymania części lub całości kaucji, w zależności od rodzaju usterki lub zniszczenia. Jeśli, po wstępnym sprawdzeniu, zwrócony sprzęt nie nosi znamion zniszczeń lub usterek, kaucja zostanie zwrócona w wysokości 100%.
Kaucja wpłacana na konto Wypożyczalni Proclub zwracana jest zawsze na konto, z którego została nadana wpłata, w przeciągu 7 dni od zwrotu sprzętu.
W przypadku kaucji blokowanej na karcie zwolnienie środków następuje od 1 do 14 dni, w zależności od banku Klienta.
Sprzęt z naszej Wypożyczalni jest ubezpieczony na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Ubezpieczenie sprzętu odbywa się na zasadach Ogólnych Warunków Wypożyczenia dostępnych na naszej stronie.
Informujemy, że ubezpieczyciel może wystąpić o obciążenie osoby wypożyczającej szkodą (regres). W przypadku szkody, zgłoś nam taką sytuację tak szybko, jak tylko będzie to możliwe.
Doubezpiecz sprzęt w przypadku nietypowych ujęć lub wykorzystywania sprzętu poza terenem kraju. Napisz nam o tym, a my skontaktujemy Cię z ubezpieczycielem.
W przypadku kradzieży lub poważnego zniszczenia sprzętu, należy nas niezwłocznie o tym fakcie poinformować. Kradzież sprzętu należy również zgłosić na Policję oraz spisać protokół kradzieży. Tylko dokument stwierdzający kradzież, wystawiony przez uprawiony do tego organ, pozwoli nam na podjęcie kolejnych kroków.
Oczywiście, jesteśmy otwarci na współpracę również z Klientami spoza Warszawy.
Aby wypożyczyć sprzęt wysyłkowo, należy skontaktować się z nami mailowo: wysłać skan dwóch dokumentów ze zdjęciem. Na ich podstawie wykonujemy umowę wypożyczenia, którą wysyłamy do Klienta drogą elektroniczną. Klient musi odesłać nam podpisany skan. Na przesłanej umowie znajdują się wszystkie informacje na temat należności za wypożyczenie, kaucji oraz dane naszego konta bankowego. Wpłata kaucji oraz należności za wypożyczenie, jak i przesłanie podpisanej umowy musi nastąpić nie później niż dzień przed planowanym wypożyczeniem.
Pierwszym dniem wypożyczenia sprzętu jest dzień dostarczenia sprzętu do Klienta, natomiast ostatnim dniem wypożyczenia jest dzień nadania przesyłki przez Klienta do Wypożyczalni.
Dodatkowa opłata przy wypożyczeniu wysyłkowym to 50% dobowej stawki za każdy dzień, kiedy sprzęt znajduje się u kuriera. Wysyłka odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS i możliwa jest tylko w dni robocze.
Wypożyczalnia nie ponosi odpowiedzialności za działalność firmy kurierskiej. Szczegóły dotyczące zamówienia kuriera zwrotnego można znaleźć na naszej stronie.
W momencie odbioru przesyłki kurierskiej, odbiorca powinien sprawdzić, czy opakowanie z towarem nie zostało naruszone oraz – w obecności kuriera – otworzyć paczkę. W przypadku stwierdzenia, że paczka jest uszkodzona w sposób widoczny, należy w obecności kuriera spisać protokół (kurier firmy przewozowej posiada przy sobie odpowiedni druk reklamacyjny) oraz niezwłocznie skontaktować się z Wypożyczalnią.
Przy odbiorze nieuszkodzonej przesyłki, należy – w obecności kuriera – otworzyć paczkę i sprawdzić, czy zgadza się jej zawartość, oraz czy towary nie są uszkodzone. W przypadku, gdy sprzęt jest uszkodzony należy spisać protokół szkodowy oraz niezwłocznie skontaktować się z naszą firmą. W takim przypadku nie należy odbierać sprzętu. Protokół szkodowy spisany w obecności kuriera jest jedyną podstawą do uznania ewentualnych reklamacji dotyczących stanu technicznego lub braków w sprzęcie. Kurier firmy przewozowej posiada przy sobie odpowiedni druk reklamacyjny.
Zdarza się. Koniecznie poinformuj nas o tym, żeby kolejny Klient nie czekał. W przypadku przedłużenia wypożyczenia sprzętu, wystarczy poinformować nas telefonicznie lub mailowo o tym fakcie, nie później jednak niż 24h przed upływem terminu zwrotu sprzętu. W przypadku braku takiej informacji, Wypożyczalnia zastrzega sobie prawo obciążenia Klienta podwójnymi kosztami wypożyczania za każdy dzień zwłoki.
Pamiętaj, że przedłużanie można zgłosić 24h na dobę za pośrednictwem skrzynki mailowej.
Zostań naszym stałym Klientem i zyskaj lepsze ceny. Rabaty są możliwe również przy dłuższych wypożyczeniach. Skontaktuj się z nami i zapytaj o dobrą ofertę.
Wypożyczenie sprzętu na weekend liczymy promocyjnie jako dwie doby, wypożyczenie w piątek od 12-tej, zwrot w poniedziałek do 12-tej. Wypożyczalnia w soboty i niedziele jest nieczynna.
Jeśli nie posiadasz polskiego obywatelstwa, możesz wypożyczyć sprzęt zostawiając 100% wartości sprzętu jako kaucję.
Jeśli oddajesz sprzęt fotograficzny do naszego serwisu na czyszczenie, przegląd lub naprawę, a potrzebujesz na czas realizacji usługi serwisowej sprzętu zastępczego bez zbędnych formalności, poinformuj osobę przyjmującą zgłoszenie serwisowe.
Zachęcamy do rezerwacji sprzętu on-line z dopiskiem „sprzęt zastępczy”. Potwierdzona rezerwacja zapewnia dostępność sprzętu.
Potrzebę wypożyczenia można zgłosić podczas zgłoszenia on-line na stronie serwisu. W tym przypadku będziemy oczekiwali na dostarczenie sprzętu do serwisu.
Szczegóły:
– Wypożyczenie na czas naprawy objęte jest zniżką 25%.
– Sprzęt zastępczy zwolniony jest z kaucji (dotyczy sprzętu o przybliżonej wartości).
– Dla produktów, których sprzedaż została zakończona lub wartość jest trudna do oszacowania (np. aparat po zalaniu, sprzęt o ograniczonej dostępności części – z uwagi na wiek produktu), Wypożyczalnia może żądać 50-100% wymaganej kaucji.
– Na jeden sprzęt w serwisie można wypożyczyć jeden sprzęt ze zniżką.
– Sprzęt musi być w trakcie realizacji naprawy lub czekać na części.
– W razie pytań zapraszamy do kontaktu z Wypożyczalnią – mail.